Vårfärger

Igår, på lunchen, gick jag till optikern och beställde nya glasögon. Det blev tyvärr de dyraste bågarna jag provade, men det var ändå inte ett svårt val. De råkade passa mig bäst helt enkelt och jag ska ju ha dem i några år. Varje dag.

Idag känner jag mig hängig. Hoppas att jag slipper Mats flygplansförkylning, som han drog på sig när han åkte hem ifrån USA. Den blev långdragen. Jag som skulle ut och springa imorse… det var bara att glömma. Te med honung blev det istället.

Bjuder på lite vårfärger idag, eftersom vädret ute envisas med att fortsätta vara grått. Jag har börjat leka lite med kameran, vågar fota manuellt mer och mer. Testar olika ISO-tal och så. Det är så kul, men jag ska önska mig en fotokurs, tror jag.

08035-bla.jpg

080315.jpg


Den andra bilden blev mer harmonisk, utan det blå nystanet. Bilderna ger helt olika intryck, med eller utan det blå nystanet. Men den första är mer vårig och pigg.

Håller på att virka (!) en liten påsköverraskning. Bilder kommer sen, om jag lyckas! 🙂

3 Responses to “Vårfärger”


  1. 1 Karin/Theas rum 15 mars, 2008 kl. 7:07 e m

    Vad nyfiken man blir. Kul att kunna virka och sticka, själv är jag hopplös med sånt, men min svärmor tar mer än gärna emot beställningar, praktiskt.
    Härliga färger!

  2. 2 Zara 16 mars, 2008 kl. 2:04 e m

    Underbara vårfärger jag älskar den gröna, de är vår för mig!
    Kram

  3. 3 Annie 16 mars, 2008 kl. 8:49 e m

    Vilka härliga färger – jag gillade den första bilden mest!


Kommentera

Arkiv


