Heja SVT och skit-Eros

Åh, vad jag älskar SVT. Bara Sveriges Television kan göra riktigt bra tv. Utan reklam. Såg ni inte Så ska det låta ikväll så missade ni en timmes ljuvlig underhållning. Jag som tidigare haft lite svårt för Amy Diamond blev så imponerad när hon utan pardon rev av Lill Babs Leva livet alldeles själv och satte varenda ord. Och Peter Settman som gav lagen ordet ”roat” med engelskt uttal och alla (inklusive jag) skrattade så de nästan ramlade av stolen. Det var ett kanonprogram och nu behöver jag inte sörja att På spåret tagit säsongsuppehåll längre. 😀

Så. När det tog slut slog jag över till tv 4 för att se slutklämmen på Let’s dance. Eller nä, det är ju inte längre. Med bara fem par kvar i tävlingen måste man fylla ut programtiden med allehanda trams och idag hade de bjudit dit Eros Ramazzotti, som jag såg live på Hovet under gymnasietiden och stod högt uppe på Pappa-jag-vill-ha-en-italienare-listan länge. Jag hör introt till Piu bella cosa och börjar rysa av välbehag. Fasen, vad tajmat att byta kanal nu hann jag tänka. Ända tills han börjar sjunga. Eller mima snarare. Det var den sämsta play back jag någonsin sett. Oh yes! Efter låten hölls en tafflig intervju med divan som låtsades att han inte kunde engelska och den enda som gjorde det pinsamma sevärt var David Helenius. (undrar hur mycket tv4 betalar honom egentligen? Han har stannat länge på fyran nu) När programmet till sist gick ut på dans igen fick vi se en sån där töntig film innan Tony Richardsson (stor idol) dansade en tjusig slowfox. Sen blev det reklam.

Snart är det åter dags att slå över till svt. Hjälp på tv4 måste vara det sämsta program som någonsin skådats. Och det säger jag trots att jag gillar nästan alla skådespelare/komiker som är med. Men vi slipper se eländet för svt visar ju ett fint sammandrag från dagens friidrotts-VM istället.

Just ja. Dagens besvikelse 1: SVT 24 visade inte semifinalen mellan Edsbyn och VSK. Dagens besvikelse 2: VSK fick stryk mot Edsbyn borta med 7-2. Å andra sidan betyder det att vi kan gå till ABB Arena på söndagoch se VSK ta en SM-finalplats på hemmaplan.

Trevlig helg! Det ska vi ha.

3 Responses to “Heja SVT och skit-Eros”


  1. 1 Magnus 8 mars, 2008 kl. 3:17 e m

    Hjälp är ett av de roligaste humorprogrammet på länge. Vi skrattar högt och Helena brukar få ont i magen. Kankonunderhållning. Lite kort bara. Det här programmet med R¤obim eller vad det heter däremot begriper jag inte ett smack av. Helt eningslöst slöseri med licenspengar.

  2. 2 Magnus 8 mars, 2008 kl. 3:22 e m

    Kanonunderhållning ska det stå. Jag rättar, annars kanske någon tror att det skulle stå kalkonunderhållning och då hade inlägget blivit svårbegripligt.

    Och så ska det stå Robin inte det där andra som står (hur jag nu fick till det). Det gick nog lite för fort och inte går det att ångra heller, eller gör det?

  3. 3 Lisbet 9 mars, 2008 kl. 3:15 e m

    Nu är jag ute på bloggrunda igen. Passar på innan friidrotten börjar. Känner att jag behöver inspiration så jag tittar in på din sida för att fylla på inför veckan.

    Ha en skön vecka


Kommentera

Arkiv


