”Drottningarnas” duell

Jag såg debatten på Agenda igår mellan Mona Sahlin och Filippa Reinfeldt. Är det bara jag som tycker att Reinfeldskan ser konstig ut? Världens hålor vid ögonen och avlång i ansiktet. Det störde jag mig på hela tiden. Mona ser snäll ut, mer mysmormortypen som bakar bullar och läser godnattsaga. Filippa är 2000-talets Cruella de Ville och såg så stram och nästan lite rädd ut. Man får inte vara rädd när man är politiker. I alla fall inte så det syns. Att Mona dessutom har helt annan politisk erfarenhet gjorde ju debatten lite obalanserad. Men ganska nöjsam att följa.

Förresten, Aftonbladet kallar dem drottningar. Nja, det är under en drottnings värdighet och är rent ohyfsat att avbryta varandra, som dessa två gjorde. Mest Mona faktiskt, vilket hon inte hade behövt med tanke på sitt retoriska försprång. Ska bli kul att se dem debattera mera framöver. Filippa sa ju det själv efteråt, ”jag får vänja mig vid att möta Mona” Det lät inte heller så övertygande.

0 Responses to “”Drottningarnas” duell”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv


