Efterlyser kökssoffa

Jag letar kökssoffa. En klassisk, med förvaring under sitsen. Den ska fungera, men behöver inte vara ny. Jag målar den gärna om det behövs. Nån som har idéer? Den behöver inte vara en klassisk kökssoffa heller, bara den går att sitta på, är ca 150 cm lång och har förvaring under ett lock. Jag har lusläst annonserna på Blocket länge nu och inget faller mig i smaken, eller så är den alldeles för långt borta. Helst ska den inte kosta mer än 500  kr heller.

Nu ska jag snart iväg på möte, sen bowling och lite kvällshopping på stan på egen hand. Längtar hem lite just nu, vill komma igång med städning och pyssel hemma. Har lite roliga pysselidéer i huvudet, som jag vill praktisera. Tack och lov är de väl antecknade i ett block, så de inte försvinner ur medvetandet när jag kliver innanför hemmets dörrar, vilket en del idéer tenderar att göra. Ungefär som när man är ute och springer. Då har man lösningar på massor med problem och man skulle lätt kunna ställa sig inför hela världen och förkunna dessa tankar. Men när man väl stannar och börjar pusta ut verkar det som att tankarna är lika långt borta som lusten att ta en runda till. Tänk vad fysisk aktivitet kan trigga tänkandet. Jag minns när jag var yngre och simtränade sjuhundra gånger i veckan. Då brukade jag förhöra mig själv på glosor och historiska årtal medan jag simmade nån tråkig serie. Kanske var det därför jag aldrig slog nåt världsrekord? För att jag fyllde hjärnan med vetenskap istället för simteknik?

Nu hamnade jag långt ifrån ämnet. Kökssoffa var det. Ingen som vill sälja sin gamla till mig?

1 Response to “Efterlyser kökssoffa”


  1. 1 Marita 28 februari, 2008 kl. 4:01 e m

    Hej, gumman!
    Jag har en kökssoffa som står på vinden. Du har suttit i den. Den är till salu om du vill ha den.
    Kram Marita


Kommentera

Arkiv


