Hus och trädgårdstankar

På fredag är jag ledig. Föräldraledig. Jag och Albin ska ha en riktig mysdag tillsammans. Städa huset så det luktar gott inför Mats hemkomst på lördag. Shoppa nya regnkläder till Albin, som vuxit ur sina gamla för länge sen. När de bara används på dagis märker man inte sånt förrän dagispersonalen snällt påpekar… 🙂

Om vi hinner ska vi ta en tur till grannhålan och Åsby. Där finns inredning helt i min stil, en stor trädgårdsavdelning och café mitt i grönskan. Vi var där förra året och kikade på de gula, små kycklingarna de hade inför påsken. Nu har visst årets kycklingar kommit dit och jag tror att Albin skulle uppskatta det.  Jag tänker börja smygstäda redan på torsdag, så jag verkligen hinner med Åsby tror jag. Det är så mysigt att gå där och jag skulle kunna handla hur mycket som helst om jag fick.

Jag ska passa på att köpa lite planteringsjord, så jag kan plantera om pelargonerna jag la undan i höstas. De ska bli spännande att se om någon lever… 😉 Bilder kommer på stackarna.

edit: När jag läste lite mer noggrant på hemsidan stod det ju att kycklingarna kommer en vecka före påsk, alltså inga kycklingar än. Men vi åker ändå. Tänkte mest så jag inte lurar någon annan att åka dit för att se de små.

2 Responses to “Hus och trädgårdstankar”


  1. 1 Mirva / Fabmama 27 februari, 2008 kl. 9:40 e m

    Hej Vännen! Jag tror att ni kommer att få en riktigt trevlig fredag tillsammans, du & Albin. Haha, regnkläderna ja… Jag har precis uppdaterat våra så att vi nu har galonisar i strl 98, 104 och 110. På vintern behöver man ju större storlek och på våren/hösten räcker det en mindre 😉 Men då ska jag berätta för dig att Lindex Bamse-regnkläder (finns jacka, hängselbyxa och vantar) har fått BÄST I TEST. Vi har jackorna och byxorna och såååå många fina kommentarer som vi har fått om dem. Så de är mitt bästa tips till er just nu 😉

    KRAM !!!!

  2. 2 MAKE 28 februari, 2008 kl. 1:14 f m

    Hoppas ni tar den lilla bilen till Åsby 😉


Kommentera

Arkiv


