Planen föll på grannens katt

Jag hade ju planerat allt in i minsta detalj. Matlåda och frukostmackor låg packade i kylen. Mixern var framställd, liksom banan och jordgubbar (till frukostsmoothien). Klockan var ställd och kläderna var klara. Allt höll ända tills vi skulle åka. Vi strålade ihop med solen, både Albin och jag. Men sen var det det här med grannens katt. Han hade inte fått en kopia av min organisationsplan.

Det är ju inte särskilt jobbigt att mata och släppa ut grannens katt. Det är bara att den här katten är inte så morgonpigg av sig och ville först inte ens vakna. Nåja, efter lite lockande och med ny mat i skålen masade han sig till slut ner från sin sovplats högst uppe på tvättpelaren och började äta. Sakta och lugnt. Ingen morgonstress här inte. 🙂 Till slut trevade han sig trött över tröskeln och vi kunde låsa och åka in mot stan. Får börja en kvart tidigare imorgon med Projekt Mata katt. Och vi måste klippa ner busken in mot grannen så vi inte får kvistar i ansiktet när vi går dit. *skriver upp*

Albin sov så gott inatt. Ropade en gång i panik när han inte hittade tigern han fick i fiskdammspåsen igår. Den blev han väldigt förtjust i och den gick han och kramade hela morgonen.

Appropå marsipantårta. Jag tycker inte det är sämre än andra tårtor. Alla väljer ju vad var och en vill servera. Men själv är jag inte så förtjust i det och dessutom är jag fostrad i en släkt som bannlyst köpebröd (om det inte är hembakt, köpt av gulliga skolbarn eller på kyrkans basar, typ). Det börjar mattas av i takt med att nya generationer föds, men visst sitter det hårt rotat i en. Dessutom älskar jag att baka och då kan man ju välja vilket mjöl man vill ha i, anpassa efter allergiker mm. Och man kan få den precis som man vill. Hittills har vi haft en etta-tårta, en busstårta och förra året en klassisk med hallon och 3:aljus. I år har Albin önskat sig en skattkistetårta till sitt kommande kalas. Han såg en i en Scobi-Doo-tidning för ett tag sen och är sen dess bestämd på den punkten. Skattkistetårta it is. Ekologisk med dinkelmjöl. 😀

Sen gillar jag ju att provocera lite i bloggen också. *blink, blink* Ha en bra dag, alla!

2 Responses to “Planen föll på grannens katt”


  1. 1 Bridz 25 februari, 2008 kl. 2:03 e m

    Jag som inte är så pysslig kan lätt få prestationsångest av andra mammor som åstadkommer fantastiska hembakta tårtor, medan jag själv är glad om jag lyckas få grädden att ligga slätt på en vanlig gräddtårta.

    Gott, mycket godare än köpt lyckas jag oftast med, men vackert och i roliga figurer, nä, det går inte.

  2. 2 Lisbet 25 februari, 2008 kl. 2:24 e m

    Hej!

    Om du har varit in på min sida så kanske du har sett att du försvunnit ur mitt länkarkiv. Jag har rensat ur och skapat en ren länksida för papper- och kortmakare så att jag hittar alla de bloggar jag vill besöka.
    Nu ligger din länk på en särskild ”min bloggrunda sida” vilket du ser om du tittar in hos mig.
    Jag tar mig en stund att surfa runt och samla lite inspiration samtidigt som jag säger detta. Vill inte att du ska tro att jag tagit bort din länk.

    Ha en skön måndag.


Kommentera

Arkiv


