Snart helg!

Den här första veckan som gräsänka har gått riktigt bra. Well, det har ju inte gått en vecka sen Mats åkte, men nästan en arbetsvecka är avklarad. Jag har haft bra struktur på tiden och planerat allt, mat, tvätt, kläder mm varje kväll för att underlätta för kommande dag. Jag gillar när det är ordning och struktur, det är lättare att slappna av på kvällen när allt är undanplockat och diskat. Vår tvättmaskin är begåvad med fördröjd start-mekanism och det är suveränt. Jag laddar en maskin på kvällen, som sen startar på eftermiddagen dagen efter. När vi kommer hem är tvätten precis färdigtvättad. Om man ska hinna sortera, köra igång, vänta och hänga tvätten på kvällen är det lätt hänt att det blir sent och man glömmer. Särskilt när man är ensam om det andra, matlagning, diskning, tandborstning och godnattsageläsning. Men det har flytit på riktigt bra.

Jag vill scrappa massor, men mina foton är gamla och tråkiga. Hittills har jag kunnat lösa såna situationer med att skriva ut bilder själv. Men nu vill inte datorn samarbeta med skrivaren längre (oftast inte med någon alls…), så den möjligheten är borta. Och skicka bilder på framkallning har inte blivit av. Men igår. Igår sorterade jag bilder, gjorde en mapp och redigerade massor! Ikväll åker en laddning över till Crimson’s server för framkallning. Tjohoo, vad kul det ska bli att få dem!

Den beställda vårmössan jag stickat till Albin är nästan klar, men tyvärr var jag för snål när jag räknade så den blir för liten. Får bli en present till någon helt enkelt. På lördag ska vi ta en sväng på stan och då får jag köpa lite nytt garn till Albin. Synd för mig. *ironisk*

Nu väntar mitt nya uppdrag! Tjodiloo! 😀

1 Response to “Snart helg!”


  1. 1 Milla 21 februari, 2008 kl. 11:47 f m

    Ja, tänk att tiden går så fort sen man blev mamma.
    Vad duktig du är som strukturerar upp tillvaron! Jag är i en period av total oorganisation.. *sucka* Jag ska låta mig inspireras av dig och planera resten av veckan!! *tro*
    Ha det gott! *kram*


Kommentera

Arkiv


