Såpa

Huset luktar såpa. Finns det någon ljuvligare doft än såpa? Jag städade, gnodde och plockade igår. Rensade ur massor som skulle till återvinningsstationen. Dagen till ära hade jag köpt ny skurmopp så det blev riktigt roligt också. Städning måste man göra roligt, för det blir liksom inte det av sig själv.

Ikväll ska jag gå över nedre våningen med såpan också. Är riktigt sugen på att fräscha upp kök och vardagsrum nu. Eftersom vi ska bygga om båda rummen om några år vill vi inte lägga ner hur mycket som helst på dem nu, men samtidigt ska vi ju trivas där medan vi spar pengar till stora renoveringen. Och med lite färg kan man göra mirakel. Särskilt i vårt kök och vardagsrum som har ganska fruktansvärda färger just nu.

När man väl kommer igång med städning så är det riktigt roligt. Dessutom känns det skönt att inleda mina två veckor som gräsänka med att storstäda hela huset. Så slipper man tänka på det sen och bara vara resten av tiden.

Såpa är klart underskattat. Funkar på alla material och snällare mot miljön kan man nog inte vara. Vi tvättar kläder i Grumme tvättsåpa och tvätten luktar underbart, rent och friskt. Helst vill jag torka den utomhus också, men jag tror jag får vänta lite med det några månader till…

Mer såpa till folket!

1 Response to “Såpa”


  1. 1 Marie med AOA 19 februari, 2008 kl. 7:19 e m

    Hej!
    Så var jag här inne hos er igen. 🙂 Jag håller med om såpa, det är underbart! Vi tvättar allt i det (p.g.a allergi, men ändå).
    Igår var det riktigt vårigt ute så vi var ute länge. Satt faktiskt och sa till M att vi snart kan börja hänga ut tvätten. Snaaaart. 😉


Kommentera

Arkiv


