Melodifestival

Deltävling 2 var i Västerås. Givetvis var vi där, jag och maken. Vi hade kvalitetstid tillsammans timmarna innan han lämnade Sverige för det stora landet i väster.

Rätt låtar gick vidare! Jag är så nöjd. Rongedal var grymma, vilka showkillar. Och jag som aldrig fattat tycke för Sanna Nielsen blev omvänd i lördags. När hon sjöng på engelska kändes det precis som om hon hittat rätt. Och Albins stora idol Ola kom till andra chansen. Roligt, nu får vi höra honom en gång till.

Mest nöjd är jag med att inte Androla (Johnson/Häggkvist) inte gled vidare till final på sina namn. Tack svenska folket som röstade ordentligt för en gångs skull!

Andra generationen överraskade och var bättre än jag trott, helt klart värda femteplatsen. Hade varit riktigt kul om de knuffat ner Androla och bytt plats med dem förstås.

Lasse Lindh och Alexander Schöld var helt ok båda två, men ingen hade vinnramaterial tyvärr. Och skojaren The Nicole behöver jag nog inte säga något om. Men det är skönt att sista platsen var given i alla fall. Hon höll visst på att spy av all fejksnö som kom ner på scenen. Då hade Sanna Nielsen valt ett smartare drag, hon delade ut 2000 små ficklampor som vi på parketten fick lysa med under hennes låt. Stämningsfullt och roligt att bli lite engagerad. Visst hade vi lite del i hennes höga poäng… *vill tro*

Arrangemanget var riktigt bra, har inget att klaga på. Härlig stämning och bra organisation både före, under och efter sändningen. Lite kändisansikten såg vi i minglet, bla ABC-Anna Book och Bolibompa-Nassim Al-Fakir. Jag fick hejda mig för att inte springa fram till honom och köra händerna i hans härliga hår. Tänk att en del har hår som är helt fantastiska! Mitt eget är bara platt och tråkigt. Tur jag ska klippa av lite imorn.

Vi tog en gratisbuss ner till stan och drack lite vin på ett av de få ställen som var gratis inträde på innan vi slog till på en taxi hem. Förvånande nog kostade inte resan så mycket som vi hade trott, så vi klev glada ur den uppe på höjden hos oss. En kanonkväll tillsammans med världens bästa make! *saknar*

4 Responses to “Melodifestival”


  1. 1 MAKE 18 februari, 2008 kl. 11:37 e m

    SAKNAR OCKSÅ!! 🙂

  2. 2 Magnus 19 februari, 2008 kl. 10:07 f m

    Kul att ni hade kul, men det är dumt att Bandyskolan fick flytta ut. Kunde inte Melodifestivalen vara ute istället? Jag citerar min äldste son: ”Jag tycker inte om den där skitgalan.”

  3. 3 Elin 19 februari, 2008 kl. 11:41 f m

    Ungar är så bortskämda nu för tiden… Spela bandy inne? Det trodde jag bara att de vuxna fick. Nä, ut i regnet och blåsten istället. Det är väl bra att de får veta hur man alltid har spelat bandy förr i tiden, på stenåldern? Barn har det alldeles för bra… HAHA! 😀

  4. 4 applecore72 19 februari, 2008 kl. 2:33 e m

    Kul! Det var säkert dig jag såg 🙂


Kommentera

Arkiv


