Nu kan jag visa!

Jag har skaparlust. Och dessutom har jag fått mycket gjort senaste veckan. Här är en del: (klicka för att se större)

rosa-mossa-fram.jpg
En rosa mössa som var beställd för alldeles för länge sen. Äntligen fick jag tummen ur och stickade den. Gjorde om mönstret lite den här gången och den blev så bra, så jag måste nog göra en ny till mig själv. 😀 Den är stickad i Alpacka från Garnstudio.

rosa-mossa-bak.jpg
Bakifrån.

tunika.jpg
En tunika som jag velat sticka länge. Började faktiskt strax innan jul och blev klar innan nyår. Det saknades bara den där virkade kanten… Ändå tills i förrgår då jag bestämde mig för att avsluta. Virkade och pressade och voilá! Stickad i en tråd Tove (2-trådigt ullgarn) och en tråd Cotton Viscose. Det är sällan jag stickar till mig själv (av nån anledning är det roligare att sticka gulliga barnkläder), så jag blev så glad att jag faktiskt gjorde den. Fick massor av beröm idag på jobbet, när de fick höra att jag hade gjort den. Mönstret kommer från Yll o Tyll.

Och så kortet till födelsedagsbarnet vi firade igår. Det var även hon som fick mössan, fast den var ingen present utan utlovad sen länge.

christin1.jpg 
Ett litet minialbum, med en dikt inuti. Dikten antydde om presentens karaktär; en massage och mysdag för C och mig. Det är väl bra att ge bort presenter där man kan unna sig själv lite trevligheter samtidigt. *S*

christin2.jpg

1 Response to “Nu kan jag visa!”


  1. 1 Milla 26 februari, 2008 kl. 5:26 e m

    Tunikan är jätteläcker! Jag är imponerad! Mössan gillar jag också, den ser så skön ut. En sån skulle till och med möss-hatar-jag kunna tänka mig att ha på mig!
    Minialbumet är ljuvligt. Så fint med blommorna och bandet på framsidan. En underbar present.


Kommentera

Arkiv


