Höstfint

I helgen har vi fixat ”höst” i trädgården. I lördags morse kom en man och tippade 5 kubik ved utanför vårt hus. Så vi har lite att ta rätt på. Maken hann med lite igår, så jag har lite ved inne och en trave på verandan. Den mesta veden var för stor och måste kapas, så högen fick ligga under en pressenning tillsvidare.

Poolen är vinterstängd och täckt med plåtar. Det känns väldigt skönt att det är gjort nu, om första snön dyker upp snart.

Jag grävde i rabatter, satte lökar och krattade. Hela grusbacken upp till huset blev så fin. Det mesta ogräset tog jag bort och jag planade ut med grus där det saknades. Ska lägga in lite bilder snart på allt vi har hunnit med. Det känns så skönt i kroppen när man har varit ute i flera timmar och jobbat.

Nu ska de sista lökarna ner i jorden också, i en stor trälåda tror jag. Och så ska en massa löv krattas. Men det får jag ta någon kväll, när jag kommer hem. Maken är bortrest på kurs i två veckor nu så vi får väl se hur mycket jag hinner med på kvällarna innan det är mörkt.

1 Response to “Höstfint”


  1. 1 tomtebolycka 20 oktober, 2007 kl. 4:10 e m

    Oj vilken spännande blogg jag snubblade över när jag surfade efter grindhandtag och info om staket-bygge. Jag tror minsann att jag lägger upp dig/er som favorit och återkommer. Har själv köpt hus fast vi har bott i det sen mitten av januari. Visst är det härligt med allt jobb och alla förändringar, fast slitigt och dyrt. Slitigast av allt tycker jag det är att ha så mycket drömmar och så knappt med tid och pengar att förverkliga dem.

    //Sara


Kommentera

Arkiv


